Ingeborg

De rode draad in mijn loopbaan is leren en ontwikkelen van individuen, teams en organisaties. Dat begon ooit bij mijn studiekeuzes: onderwijskunde en persoonlijkheidspsychologie. Zo specialiseerde ik me in leer- en veranderprocessen bij volwassenen.

Door de jaren heen heb ik die specialisatie op verschillende manieren vorm gegeven. Mijn eigen ambitie om mezelf verder te ontwikkelen deed me steeds een nieuwe weg inslaan. Van loopbaanadviseur/coach naar managementtrainer naar organisatieadviseur op het vlak van strategische projecten.

Naar zelfstandig ondernemer gericht op het opzetten van organisatie-brede strategische ontwikkelprogramma’s. Naar het uitvoeren van onderzoek om te ontdekken hoe een sterk veranderende toekomst samen met de mensen in de organisatie vorm gegeven kan worden.

Naar het punt waar ik nu sta; als strategisch adviseur en ontwikkelexpert aan de slag, met en voor organisaties. En mijn kennis en jarenlange ervaring samenbrengen door me te richten op het ontsluiten van menselijk potentieel in organisaties!

Ik geloof erin dat het ontsluiten van menselijk potentieel het belangrijkste middel is voor een organisatie om toekomstbestendig te zijn en te blijven. Omdat het allemaal om mensen draait! Welke strategische doelen je ook wilt realiseren! Ik geloof erin dat als mensen kunnen werken met hun talenten en zich kunnen ontwikkelen, dat werkplezier de boventoon voert! Ik geloof erin dat door te kiezen voor een integrale aanpak (zowel de mens als de systeemkant) daadwerkelijk beweging in organisaties ontstaat!

Ik houd van puzzelen en samen op zoek gaan naar oplossingen die werken in de praktijk. Met individuen: ‘Hoe kom jij met jouw talenten het best tot je recht?’ Met teams: ‘Wat is ervoor nodig om als team verder te komen, resultaat te boeken en samen te leren?’ Met organisaties: ‘Hoe kunnen we in deze organisatie het leren en ontwikkelen zo organiseren dat we onze strategische doelen realiseren? Hoe kunnen we de best mogelijke context scheppen om te leren? Hoe kunnen we een beweging van leren en ontwikkeling op gang brengen en aan de gang houden? Wat is ervoor nodig om dat integraal te ondersteunen?’